pátek 15. srpna 2008

Bílé péřové rohlíky č.955

Včera odpoledne jsem se pustil do realizace receptu 955.bílé péřové rohlíky od jakubi . Do těsta jsem dal na rozdíl od receptu jen 2 malé lžičky cukru (na místo velkých). Přidal jsem také navíc asi 4 lžíce hl. pšeničné mouky. Po 20min míchání těsta v pekárně DOMO na program č.8-těsto jsem dávku rozdělil na 2 části. Z jedné jsem uválel rohlíky "na ráno", které jsem dal kynout do chladničky. Z druhé části těsta jsem umotal rohlíky "na odpoledne" a tyto jsem dal přímo kynout na plech přikrytý utěrkou ven na sluníčko. Po hodině kynutí jsem rohlíky pomašloval mlékem s rozpuštěným máslem a posypal je sezamovým semínkem. Rozpálil jsem troubu na 200°C a dal jsem rohlíky péct na 18 minut. Do trouby jsem dal také hrnek vody. Rohlíky byly chutné, sladce máslové. Ráno jsem vyndal druhou várku těsta z chladničky, nechal jsem těsto hodinu dokynout při pokojové teplotě, pomašloval a dal opět péct na 200°C 18minut. Rohlíky byly krásně nadýchané, máslové. Velmi dobrý recept, který budu častěji používat.

Žádné komentáře: