sobota 16. srpna 2008

Selský chléb - směs Landgut

Včera odpoledne jsem upekl Selský chléb ze směsi LANDGUT, kterou je možno koupit v Lidlu. Balení obsahuje 1kg směsi (na dva chleby) a prodává se za 34 Kč. Na obalu je uveden recept, kde uvádí 350 ml vody na 500 g směsi. Já jsem dal vody radši méně a to 290 ml vody a 500 g směsi. Při prvním míchání se těsto zdálo dosti matlavé a tudíž jsem přisypal ještě 2 lžíce hladké mouky. Použil jsem 1 základní 3 hodinový program, velikost 1kg, středně propečenou kůrku. Chleba byl výborný. Všem doma moc chutnal.

Večer jsem nasypal tentokrát jen do 260 ml vody druhou polovinu směsi na chleba (už jsem dodatečně nepřisypával mouku) a použil jsem odložený start na ráno. Zvolil jsem stejný program jako odpoledne. Ráno byl chléb opět výborný pěkně vypouklý s křupavou kůrkou. Jen se po něm zaprášilo :o)

Tuto směs si určitě zajdu znovu koupit.


Složení směsi: 76% pšeničné mouky, 16% žitné mouky, sušený žitný kvásek, sůl, sušené droždí, kypřící látky (glukono-delta lakton, uhličitan sodný), glukóza, ječný slad, kyselina askorbová

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Vypadá dobře. Také ho vyzkouším