pátek 1. srpna 2008

Peču 1. chleba ze směsi

Po rozbalení pekárny DOMO B 3975 jsem si přečetl návod k obsluze a pustil jsem se do pečení prvního chleba. Použil jsem jednu z chlebových směsí přiložených u domácí pekárny DOMO. Jednalo se o Žitný chléb, pro který používá výrobce oba německé názvy - Roggenmisch nebo Landbrot. Chléb je tmavý se silnou, tvrdou kůrkou. Dle návodu jsem nalil do pekárny 350 ml vlažné vody a na ni nasypal celý obsah 500 g sáčku se směsí. Zvolil jsem středně propečenou kůrku, velikost 700g a nastavil jsem 1. základní program na 2.55 min. Použil jsem funkci odloženého startu za 8 hodin, tak abych měl teplý čerstvý chleba k snídani. Zavřel jsem pekárnu a šel spát. Ráno mě vzbudilo pípání pekárny a vůně upečeného chleba signalizující, že dílo je dokonáno. Z obavami jsem vypnul a otevřel pekárnu. Na první pohled se chleba zdál celkem v pořádku, jen byl v jedné části maličko propadnutý. To může být možná způsobeno větším množstvím vody. Počkal jsem 15 minut a vyklopil jsem chleba z pečící formy. Vytáhl jsem míchací metlu pomocí přiloženého háčku - šlo to kupodivu dobře. Nakrájel jsem chleba a ochutnal - dobrééé. I dalším členům domácnosti chleba chutnal. Konečně jsem si oddychl a jsem rád, že jsem se nenechal manželkou zvyklat a pekárnu jsem koupil, i přej její počáteční nedůvěru v takovéto "strojky" :o) O víkendu asi zkusím mazanec - vánočkové těsto od Labety nebo nějaký další chléb.



















Žádné komentáře: