pátek 8. srpna 2008

České rohlíky č.717

Ve čtvrtek večer jsem nechal dle tohoto receptu umíchat v domácí pekárně DOMO B 3975 těsto na rohlíky. Použil jsem polohrubou mouku a sušené droždí. ráno - čerstvě upečené rohlíkyProgram č.8 těsto. Poté co se těsto uhnětlo (asi za 20 min), vyndal jsem je ještě před kynutím z pekárny, rozdělil jsem jej na 12 stejných dílů, z kterých jsem (podle tohoto videa) uválel rohlíky. Těsto bylo hezké, nelepilo se. Rohlíky jsem dal na plech, který jsem přikryl alobalem (potravinovou folii jsem neměl) a dal jsem plech přes noc do chladničky pozvolna kynout. Ráno jsem si přivstal o hodinu dříve než obvykle, vytákl jsem plech z chladničky, sundal jsem alobal, plech jsem přikryl utěrkou a nechal jsem rohlíky ještě hodinu kynout při pokojové teplotě. Poté jsem je potřel rozšlehaným vajíčkem smíchaným s troškou vody a některé z nich jsem posypal sezamovým semínkem. Mák jsem doma neměl. Do trouby jsem dal hrnek s vodou. Plech s rohlíky jsem dal do předehřáté trouby na 200° a pekl jsem je 15 minut. Poté jsem rohlíky vyndal, sundal jsem je z plechu a nechal jsem je vychladnout. Rohlíky měli křupavou kůrku a uvnitř byly trochu hutnější, nežli ty které kupuji v obchodě. Příště zkusím dát místo 500g polohrubé mouky část hladké (asi 300 g) a zbytek polohrubé. Myslím, že tak budou nadýchanější. Rohlíky se snědli k snídaní a manželka vzala i vzorek do práce - prý měli úspěch :o)

večer - uválené rohlíky před kynutím ráno - vykynuté rohlíky po vyndání plechu z chladničky

Žádné komentáře: